
Dziś trzecia część rozpoczętego przed dwoma tygodniami cyklu artykułów dotyczących wykorzystania w terapiach antynowotworowych leków przeznaczonych głównie do zwalczania pasożytów. Ktoś zwrócił, w zasadzie słusznie, uwagę, że przecież takie właśnie zastosowanie fenbendazolu, iwermektyny, mebendazolu, czy albendazolu w odniesieniu do raka nie powinno budzić zdziwienia, bo przecież trudno sobie wyobrazić „większego pasożyta”. Nawet jeśli ze względu na sam proces rozwoju nowotworu nie jest to porównanie idealne, nikt nie chce hodować w swoim organizmie takiego „nieproszonego gościa”.
Każdy sposób, który jest w stanie zneutralizować chorobę rozrostową, nie powodując przy tym poważnych skutków ubocznych powinien być na wagę złota. O tym, że praktyka wygląda zupełnie inaczej mówił w przytoczonej już ostatnio części wywiadu, doktor William Makis. Powróćmy więc do tej rozmowy raz jeszcze, kiedy panowie rozmawiają o iwermektynie. Tematów kluczowych jest zresztą więcej:

Dr Makis: | 66:40.939
Zatem, jak Państwo wiedzą, kiedy podaje się to z chemioterapią, jest to swego rodzaju dodatek. W sensie, że niejako dodaje się to do, wie Pan, dodaje się to do schematu chemioterapii. A pacjenci będą przyjmować iwermektynę przez cały okres chemioterapii. Opowiem Państwu kolejną fascynującą historię asystenta lekarza, którego mam w Stanach Zjednoczonych, który przeszedł już cztery cykle chemioterapii i zaczął przyjmować iwermektynę. I, wie Pan, zasugerowałem pewne dawkowanie dla niego i tak dalej. I pierwszą rzeczą, jaką mi powiedział, było to, że po piątym cyklu nie miał żadnych objawów występujących po chemioterapii. A następnego dnia grał w golfa. I powiedział, że zazwyczaj chemioterapia powala go na trzy dni, przez trzy dni nie może nic robić. I zaczął przyjmować iwermektynę, a wtedy wszystkie objawy po chemioterapii ustąpiły. Następnego dnia grał w golfa i nie mógł w to uwierzyć. I to samo działo się w kolejnym cyklu, a potem w następnym, Pan, i wtedy jego markery również spadały. I miał fantastyczną odpowiedź.
Dr Campbell: | 67:37.815
Zatem, gdyby to miało na celu jedynie redukcję skutków ubocznych, byłoby warte zachodu?
Dr Makis: | 67:43.061
Dokładnie. Zatem iwermektyna, w wielu przypadkach, rzeczywiście jest w stanie zredukować skutki uboczne chemioterapii. I sądzę, że częściowo może to wynikać z faktu, iż iwermektyna wydaje się mieć również bardzo silny składnik przeciwzapalny. I mam innych pacjentów, którzy nie mają raka, których prowadziłem z iwermektyną, na przykład pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów, u których objawy znacznie się poprawiają, pacjentów z fibromialgią, pacjentów z boreliozą, na przykład. Zaobserwowałem znaczną poprawę w tych sytuacjach, gdzie pacjent zmagał się z przewlekłym stanem zapalnym przez wiele lat, i odczuwał szybką ulgę po zastosowaniu iwermektyny w ciągu kilku tygodni. I to ponownie, niższa dawka. Około pół miligrama na kilogram dla tych stanów zapalnych. Zatem zaobserwowałem masywną reakcję na zapalenie. Ale jak Pan wspomniał, nawet jeśli miałoby to służyć jedynie, wie Pan, poprawie jakości życia pacjenta podczas chemioterapii, byłoby warte zachodu, ponieważ profil skutków ubocznych iwermektyny jest tak korzystny.
Dr Campbell: | 68:57.212
To doprawdy niesamowite. Nie byłem tego świadom. Muszę przyznać, że jest to tak silny efekt przeciwzapalny. A skutki uboczne przy wyższych dawkach? Czy obserwuje Pan skutki uboczne? Jakie skutki uboczne Pan obserwuje?
Dr Makis: | 69:15.399
Obserwuję pewne przejściowe skutki uboczne. Jeżeli wcześniej ktoś nie przyjmował iwermektyny, a rozpoczyna od jednego miligrama na kilogram masy ciała dziennie dla osoby o wadze 60 kilogramów, co daje 60 miligramów iwermektyny, mogą wystąpić przejściowe objawy ze strony wzroku. Objawy wizualne zostały opisane jako widzenie kolorów nieco bardziej żywo lub dostrzeganie małych gwiazd. To niemal tak, jakby wstając zbyt szybko, odczuwało się taki efekt, że mogłoby się… Mogłoby się Panu zrobić słabo. Zatem opisano objawy wizualne. Obecnie, są one tymczasowe. Mogą one trwać od kilku minut do kilku godzin i z czasem ustępują. Wie Pan, po jednym lub dwóch tygodniach stosowania iwermektyny, organizm zdaje się przyzwyczajać i dolegliwości ustępują.
Dr Campbell: | 69:57.599
Nawet przy zachowaniu tej samej dawki iwermektyny?
Dr Makis: | 70:00.068
Dokładnie. Istnieją doniesienia, to znaczy w literaturze medycznej, o stosowaniu iwermektyny w dawce jednego miligrama na kilogram przez okres do roku bez skutków ubocznych. I również nie zgłoszono żadnych długoterminowych skutków ubocznych stosowania iwermektyny.
Dr Campbell: | 70:16.057
Czy natknął się Pan kiedykolwiek na nieodwracalne efekty neurologiczne?
Dr Makis: | 70:21.682
Nie. Obecnie, mogłoby się zwiększyć dawkę do 2 miligramów na kilogram na dzień, lecz należy zachować ostrożność, gdy stosuje się te wyższe dawki. Odnotowałem pewne sukcesy, stosując wyższe dawki, szczególnie w przypadku bardzo agresywnych nowotworów, na przykład raka trzustki. Miałem pacjenta, który wyleczył się z raka trzustki w ciągu kilku miesięcy. Dawka iwermektyny wynosi dwa miligramy na kilogram masy ciała na dobę. Ale tam może wystąpić, zwłaszcza u starszych pacjentów, pewne zamieszanie, może wystąpić niestabilność w chodzie. Zatem należy zachować większą ostrożność przy stosowaniu wyższych dawek. I znów, Iwermektyna ma okres półtrwania wynoszący 18 godzin. Zatem, jeśli wystąpią jakieś skutki uboczne, należy zaprzestać, lek zostanie usunięty z organizmu w ciągu dwóch dni, bez długotrwałych efektów. Ale z iwermektyną należy zachować nieco większą ostrożność. Jeśli zechce Pan zastosować wyższe dawki.
Dr Campbell: | 71:13.172
Nie wiem, myślę, że to było u Joe Rogana. Był tam pewien lekarz. Znam już jego nazwisko. W każdym razie, wspomniał, że pewna osoba odniosła korzyść jedynie z powodu raka prostaty, stosując jedynie 12 miligramów iwermektyny dziennie przez kilka tygodni. Czy to jest wykonalne biochemicznie, czy też uważa Pan, że dawka jest zbyt mała?
Dr Makis: | 71:33.477
Nie jest. zaobserwowałem naprawdę imponujące reakcje. Również dla niskiej dawki iwermektyny. Zatem istnieje szeroki zakres dawkowania. I rzeczywiście wydaje się to różnić w zależności od osoby. I to naprawdę się różni, powiedziałbym wręcz, od rodzaju komórki nowotworowej do rodzaju komórki nowotworowej. Ponieważ mógłbym mieć dwóch pacjentów z rakiem prostaty, a jeden zareaguje na 12 miligramów iwermektyny, a drugi może nie zareagować na 60 miligramów iwermektyny. Zatem istnieje szeroki zakres dawkowania. To właśnie tutaj staje się to nieco trudne. I sądzę, że pacjenci potrzebują pewnego wsparcia. Jeśli chodzi o dawkowanie i reakcję, ponieważ zabijanie komórek nowotworowych jest zależne od dawki.
Dr Campbell: | 72:16.952
Tego musimy się dowiedzieć. Oczywiście, to nie jest ustalona farmakologia, prawda?
Dr Makis: | 72:21.581
Zdecydowanie, uważam, że tutaj potrzebne są badania kliniczne z udziałem ludzi, potrzebujemy wsparcia dla naukowców w tego typu pracy. I niezależnie od faktu, że ostatecznie nie ma w tym żadnych korzyści finansowych, że nie ma zysku dla żadnej firmy farmaceutycznej ani udziałowców firmy farmaceutycznej. To jest dla dobra pacjenta. I to jest miejsce, gdzie, jak wiadomo, lekarz lub naukowiec robi coś dla dobra pacjenta, a nie dla korzyści finansowych lub korporacyjnych. I potrzebujemy wsparcia dla tego rodzaju badań. Uważam, że w przypadku leków o zmienionym przeznaczeniu, istnieje tak wiele badań, tak wiele dobrych badań, które należy przeprowadzić. Zatem przy tym dawkowaniu iwermektyny, jak Państwo wiedzą, istnieje szeroki zakres skuteczności. I widziałem skuteczność nawet przy dawce 12 miligramów. Mogę Panu powiedzieć, że w połączeniu z chemioterapią można stosować mniejsze dawki iwermektyny. I zobaczy Pan dramatyczną reakcję. W większości przypadków moi pacjenci nie informują swoich onkologów o przyjmowaniu iwermektyny. I zawsze, jak Państwo wiedzą, jestem zdania, że należy być szczerym ze swoim lekarzem. Powinien Pan być szczery ze swoimi lekarzami. Jeżeli jednak Państwa lekarz nie kieruje się Państwa najlepszym interesem, wówczas wchodzą Państwo w tę skomplikowaną sytuację. Zatem wielu pacjentów nie informuje o tym swojego lekarza. I sytuacja…
Dr Campbell: | 73:35.635
To znaczy, że dane tak naprawdę nie są zbierane?
Dr Makis: | 73:38.466
To prawda.
Dr Campbell: | 73:38.987
Jeśli to działa, wie Pan, onkolodzy będą myśleć, że są o wiele sprytniejsi, niż w rzeczywistości są.
Dr Makis: | 73:45.417
Dokładnie. Wówczas onkolog reaguje z prawdziwym zaskoczeniem. Kiedy zobaczą rezultat ich schematu chemioterapii, którego nie są przyzwyczajeni widywać. I widziałem to nawet u radioterapeutów, gdzie guzy zmniejszają się po dwóch lub trzech naświetleniach, a radioterapeuta jest zszokowany. Mówią: „Wow, miał Pan/Pani wspaniałą reakcję na zaledwie kilka naświetlań, ponieważ nie są przyzwyczajeni do widzenia takiego efektu”. Oni nie mają o tym pojęcia. Występuje synergia z iwermektyną, gdzie iwermektyna uwrażliwia guz, i dlatego radioterapia dramatycznie zmniejsza guzy. Ale radioterapeuta tego nie wie. A pacjent obawia się im o tym powiedzieć, ponieważ w większości przypadków, kiedy moi pacjenci poinformowali swojego onkologa, że przyjmują iwermektynę, fenbendazol lub mebendazol, onkolog reagował bardzo negatywnie, co ma miejsce w Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, w mniejszym stopniu w Stanach Zjednoczonych. Onkolog faktycznie groził pacjentowi, że jeśli postąpi w ten sposób, to przestanie go leczyć, co w mojej ocenie jest wysoce nieetyczne.
Dr Campbell: | 74:48.938
Uważam to za przejaw nieodpowiedniego zachowania.
Dr Makis: | 74:52.200
To jest znęcanie się, po prostu znęcanie się i z tym zmagają się pacjenci, a wie Pan, pacjenci mówią mi, że popełnili błąd, mówiąc o tym swojemu onkologowi. Wie Pan, chciałem być szczery, chciałem być otwarty, a teraz mi grożono. Powiedzieli, że usuną Pana z badania, wie Pan, przestaniemy Pana leczyć. To nie zdarza się tak często w Stanach Zjednoczonych. Uważam, że w Stanach Zjednoczonych jest pewna kultura, że takie zachowania związane z zastraszaniem nie występują. Onkolodzy są bardziej otwarci. Spotkałem się z opiniami onkologów, którzy mówili, że to w porządku. Mogą Państwo przyjmować iwermektynę w tym schemacie, bez problemu. Lecz gdy wyjdzie się poza Stany Zjednoczone, zwłaszcza w krajach takich jak Kanada, Wielka Brytania, Australia, obserwuje się znacznie więcej tego typu zachowań.
Dr Campbell: | 75:33.918
Myśl, że lekarz powinien grozić swojemu pacjentowi, jest po prostu niepokojąca.
Dr Makis: | 75:42.043
To jest nieetyczne. To jest nieprofesjonalne. To nie powinno się zdarzyć. Niestety, tak jest. Zatem pacjenci się nauczyli. Lepiej jest tego nie mówić ich onkologowi, a ich onkolog nawet nie chce wiedzieć. Zatem, gdy uzyskują Państwo dobrą odpowiedź, moi pacjenci mnie o tym informują. Mój onkolog nie zadał żadnych pytań, nie zapytał, czy zmieniam dietę, czy robię coś inaczej, nie chciał wiedzieć, nie był zainteresowany.
Dr Campbell: | 76:08.088
Tak, mamy na to nazwę w Anglii, pochodzi ona z Australii. Ale to się nazywa zaburzenie deficytu ciekawości i jest to dość wyniszczający stan.
Dr Makis: | 76:09.018
Zdecydowanie, a zwłaszcza w onkologii, nie należy rezygnować z ciekawości, prawda, na czym polega nauka i medycyna?
Dr Campbell: | 76:22.010
Dlaczego tak się dzieje? Co się tam dzieje?
Dr Makis: | 76:32.714
Właśnie, ponieważ, proszę sobie wyobrazić, że jako onkolog, mógłby Pan to opublikować jako, mógłby Pan to opublikować jako interesujący przypadek, albo nawet serię przypadków. Dlaczego nie? Dlaczego nie zadać pytań? Wie Pan, miała miejsce pewna sytuacja, kilka opisów przypadków, które zostały opublikowane. W przypadku oleju CBD, kannabidiolu, gdzie pacjenci, jest kilku 80-letnich pacjentów, którzy mieli raka płuc i odmówili chemioterapii. Powiedzieli, proszę spojrzeć, mam 80 lat. Nie życzę sobie chemioterapii. A zatem onkolog rzekł: dobrze, w każdym razie będziemy Państwa dalej monitorować. I wtedy nagle rak płuc się zmniejsza i znika kilka miesięcy później. I oczywiście, teraz, ci onkolodzy faktycznie zadali pytanie: dobrze, co Pan robi? Nie prowadzimy Państwa leczenia. Dlaczego Państwa nowotwór ustąpił? A pacjent im mówi: no cóż, zażywałem olejek CBD, kilka kropel dziennie, wie Pan, pod język przez ostatnie kilka miesięcy. I opublikowali te opisy przypadków. To właśnie powinni robić onkolodzy. Powinni być dociekliwi. Powinni Państwo zadać to pytanie. Powinni być chętni do nauki. I istnieje po prostu absolutny brak chęci do uczenia się. Tępy. Tak. Tak.
Dr Campbell: | 77:41.352
Zatem mebendazol i fenbendazol kończą się na „azol”, więc należą do tej samej grupy. Czy one mają podobne dawki?
Dr Makis: | 77:49.883
Tak. Zatem jest to rodzina leków przeciwpasożytniczych zwanych benzimidazolami. Dwa z nich są zatwierdzone przez FDA, a są to mebendazol i albendazol. Tam znajdzie Pan również albendazol, a niektórzy lekarze są gotowi nawet przepisać mebendazol i albendazol. A następnie fenbendazol jest w pewnym sensie tym… Prawie jak „pasierb” (podobny lek), czyli wie Pan, to nie jest zatwierdzony lek przez F.D.A., ale jednak jest w tej samej rodzinie, z bardzo podobnymi, niemal identycznymi mechanizmami, niemal identyczną cząsteczką. Tak, działanie, i tak, niesamowita rodzina (leków). Dobrze zbadanych. I obecnie prowadzonych jest około tuzina badań klinicznych z mebendazolem w leczeniu raka. Przyglądając się nowotworom wieku dziecięcego, przyglądając się nowotworom wieku dorosłego. A zatem, to znowu, nie jest to medycyna alternatywna. To nie jest nauka z pogranicza. Jest to coś, czemu przygląda się poważnie.
Dr Campbell: | 78:45.884
Nie jest mi znana jeszcze jakaś publikacja.
Dr Makis: | 78:49.654
Jeśli chodzi o mebendazol. Ma Pan rację. Sądzę, że trwają pewne badania kliniczne drugiej fazy. Zatem tak, ma Pan rację. Ale jest to poważnie rozważane, przynajmniej fenbendazol.
Dr Campbell: | 79:06.244
To budzi nadzieję.
Dr Makis: | 79:08.064
I to jest, jak wiadomo, wspaniałe. Obecnie, fenbendazol jest krytykowany, ponieważ jest to powszechnie stosowany lek, ale wie Pan, lek dla zwierząt. To jest, jak to nazywają, środek na odrobaczanie dla psów. A jednak ma on doskonały profil bezpieczeństwa, podobnie jak mebendazol. Mogę Państwa zapewnić, doradzając ponad tysiącu pacjentów w kwestii stosowania iwermektyny, fenbendazolu i mebendazolu, że istnieje mit, iż fenbendazol i mebendazol są szkodliwe dla wątroby, że mogą ją uszkodzić i tak dalej. Mogą one podwyższać wyniki testów czynności wątroby, enzymy wątrobowe. To jest dość rzadkie, to jest bardzo rzadkie. Ech, po prostu tego nie widzę. Jeżeli jednak tak się stało i zaprzestano stosowania leków lub je zredukowano, wątroba posiada przecież niezwykłe zdolności regeneracyjne, prawda? Więc? Z pewnością tak. Jeśli wystąpią podwyższone wyniki testów czynności wątroby, a obserwuję to u mniej niż trzech procent pacjentów, widzę podwyższone wyniki testów czynności wątroby. Proszę zaprzestać na kilka tygodni, a te testy czynności wątroby, jeśli to był fenbendazol lub mebendazol, wracają do normy. Zostało to opublikowane w recenzowanej literaturze. Ponadto, występuje pewnego rodzaju przejściowe, można tak to nazwać, podrażnienie wątroby, w pewnym sensie, gdzie obserwuje się przejściowy wzrost enzymów wątrobowych. Po przerwie w braniu leku przez kilka tygodni, wszystko wraca do normy.
Dr Campbell: | 80:27.239
I wtedy można zacząć ponownie?
Dr Makis: | 80:29.036
Dokładnie. Zatem ustalono doskonały profil bezpieczeństwa. I rzeczywiście, widziałem pewne niesamowite reakcje. Łączę Ivermektynę z albo fenbendazolem, albo mebendazolem, w różnych kombinacjach.
Dr Campbell: | 80:45.471
Wydaje się, że występuje tam efekt synergiczny, prawda? Czy możemy najpierw przyjrzeć się dawkom? Zatem leczę robaki mebendazolem od około 40 lat, tabletkami 100 miligramów. Jakie dawki mebendazolu i fenbendazolu mógłby Pan stosować w przypadku różnych typów nowotworów?
Dr Makis: | 81:05.356
Typowa dawka, jaką sugeruję, to 1000 miligramów dziennie, podzielone na dwie dawki.
Dr Campbell: | 81:10.294
I to samo dotyczy mebendazolu czy fenbendazolu?
Dr Makis: | 81:13.250
Dokładnie. Zatem 1000 mebendazolu, albo jak w serii przypadków ze Stanford, o której Pan wspominał w innym programie, gdzie zastosowano 1000 miligramów fenbendazolu. Uważam, że było to trzy dni stosowania, cztery dni przerwy i osiągnięto niezwykły sukces, osiągnięto remisję z czwartego stadium raka.
Dr Campbell: | 81:32.594
Trzy dni stosowania, cztery dni przerwy?
Dr Makis: | 81:34.735
Tak. Tak więc to właśnie robiła grupa pacjentów w Stanford. Zazwyczaj stosuję sześć dni działania, jeden dzień wolny. Nieco bardziej agresywne dawkowanie i to samo z mebendazolem 1000 miligramów przez sześć dni, jeden dzień przerwy.
Dr Campbell: | 81:49.064
Czy to ma na celu jedynie odciążenie wątroby?
Dr Makis: | 81:51.035
Dokładnie, daje się wątrobie chwilę wytchnienia i znowu, niesamowite rezultaty. Teraz mogłoby być mniej, mogłoby być albo 500 fenbendazolu i 500 mebendazolu. Jeżeli ma Pan do czynienia z nowotworem niskiego stopnia, może to być sytuacja bardzo wczesnego stadium. Do mnie zgłasza się wielu pacjentów z wczesnym stadium raka prostaty. Być może nie chcą Państwo operacji i radioterapii, i poszukują Państwo sposobu, który pozwoliłby na ewentualne zmniejszenie guza lub całkowite jego usunięcie. Bez przeprowadzania interwencji. I ryzyko tych interwencji, więc można by stosować mniejsze dawki, na przykład 500 miligramów.
Dr Campbell: | 82:27.210
Na jak długo?
Dr Makis: | 82:30.194
Projektuję swoje protokoły na trzy miesiące i zawsze to robię, i robiłem to z iwermektyną. Oraz fenbendazol i mebendazol. I to w przybliżeniu ta sama idea, że można zacząć zauważać zmiany w markerach nowotworowych w ciągu około miesiąca. Zauważenie zmniejszenia zmian chorobowych zajmuje około dwóch do trzech miesięcy. A zazwyczaj pacjenci onkologiczni, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z aktywną chorobą, chemioterapią, immunoterapią, będą mieli kontrolne badania obrazowe mniej więcej co trzy miesiące. I tak automatycznie otrzyma Pan obrazowanie od swojego onkologa. W przeciwnym razie, zachęcam pacjentów do upewnienia się, że mają kontrolne badania obrazowe od swojego onkologa. I tak mogą Państwo zobaczyć po trzech miesiącach lub po sześciu miesiącach, czy nastąpiła reakcja na zmiany. Miałem niedawno sytuację z pacjentką chorą na raka piersi. Jej operacja została z jakiegoś powodu opóźniona i musiała czekać kilka miesięcy na zabieg. Miała guz piersi o średnicy siedmiu centymetrów. W tym czasie, zatem, przyjmowała ona iwermektynę i mebendazol. Do gdy doszło do jej operacji, a także stwierdzono powiększone węzły chłonne, do czasu, gdy doszło do jej operacji, guz miał mniej niż trzy centymetry i nie było dodatnich węzłów chłonnych, podczas gdy byli pewni, że będą dodatnie węzły chłonne na podstawie obrazowania. Zatem zmniejszyła swój guz o ponad połowę i zdołała całkowicie wyeliminować zajęcie niektórych z tych węzłów chłonnych do czasu operacji. I to była kwestia może trzech miesięcy.
Dr Campbell: | 83:59.326
To zadziwiające. Zatem, w przypadkach takich jak rak piersi i rak prostaty, tradycyjne metody leczenia będą obejmować modyfikację hormonalną. Na przykład, blokowanie testosteronu w przypadku raka prostaty. Jakiego rodzaju interakcje, jeśli w ogóle, są tam możliwe, powiedzmy, z fenbendazolem i blokerami testosteronu?
Dr Makis: | 84:19.546
Nie są mi znane żadne udokumentowane interakcje. I, wie Pan, to interesujące. Analizując interakcje lekowe, zarówno w przypadku iwermektyny, jak i fenbendazolu, stwierdza się niewiele leków, z którymi wchodzą one w negatywne interakcje. Na przykład, w przypadku iwermektyny, należy mieć świadomość, że iwermektyna wchodzi w interakcje z warfaryną. Pacjent musi o tym wiedzieć. Wydaje się, że nie wchodzi w interakcje z żadnymi innymi lekami przeciwzakrzepowymi. Uważam, że istnieją również pewne leki psychotropowe, które wchodzą w interakcje z iwermektyną. Należy mieć na uwadze kilka interakcji lekowych.
Dr Campbell: | 84:57.957
Warfaryna jest obecnie raczej rzadko spotykana. Zazwyczaj stosujemy nowsze generacje leków przeciwzakrzepowych.
Dr Makis: | 85:04.148
Dokładnie. Zatem nie pojawiło się to jako problem, ta interakcja leków, więc nie wydaje się, aby istniała jakakolwiek interakcja z terapiami hormonalnymi, czy to w przypadku raka piersi, czy też raka prostaty. Wie Pan, uzyskuje się korzyści z innych mechanizmów przeciwnowotworowych, z iwermektyny lub mebendazolu, których nie uzyska się z chemioterapii, immunoterapii ani terapii hormonalnej. Tak jest.
Dr Campbell: | 85:36.039
Czy mebendazol lub fenbendazol są bardziej wskazane w leczeniu nowotworów u ludzi, czy też są one w dużej mierze równoważne?
Dr Makis: | 85:44.570
Jeżeli chodzi o badania przedkliniczne, są one bardzo podobne, zwłaszcza przy wyższych dawkach. Mebendazol jest preferowany. Wykazuje lepszą penetrację przez barierę krew-mózg niż fenbendazol, zatem byłby preferowanym środkiem na wszelkiego rodzaju guzy mózgu, ośrodkowego układu nerwowego, dokładnie, lub przerzuty do mózgu. I istnieją pewne nowotwory, w których prowadzi się więcej badań przedklinicznych nad mebendazolem, a należą do nich raki płaskonabłonkowe, rak piersi, mięsaki.
Dr Campbell: | 86:21.140
Ech, zastanawiam się, jak to możliwe, iż jest Pan tak szczegółowy, jeśli chodzi o konkretny lek dla konkretnej grupy (nowotworów). Zatem wiedza w tej dziedzinie gromadzi się szybko?
Dr Makis: | 86:30.940
Zgadza się. Nadal w dużym stopniu opieram się na recenzowanych badaniach, nawet jeśli są to badania przedkliniczne. Wie Pan, jeśli istnieją badania przedkliniczne, chciałbym się na nich oprzeć. I mogę Panu powiedzieć, mogę podać jeden przykład, w zasadzie, dla raka jajnika, na przykład. W przypadku raka jajnika, preferuję mebendazol zamiast fenbendazolu. A dlaczego tak jest? Otóż, są badacze w Korei Południowej, którzy odkryli, że kiedy badali fenbendazol w przypadku raka jajnika, była doskonała odpowiedź w badaniach in vitro, lecz nie przekładała się na badania in vivo, kiedy badano myszy. Efekt nie przełożył się w takim samym stopniu. I tak przeprowadzają eksperymenty, łącząc, umieszczając fenbendazol w różnych rodzajach nanocząstek jako mechanizmu dostarczania, aby móc dostarczyć fenbendazol do guza w znacznie bardziej efektywny sposób. I ukazały się trzy badania, które przyglądały się różnym mechanizmom dostarczania. Różne rodzaje danych preparatów z nanocząsteczkami z fenbendazolem.
Dr Campbell: | 87:34.040
A zatem zdolność jest dość niska, prawda? Właśnie dlatego prawdopodobnie potrzebuje Pan wyższych dawek?
Dr Makis: | 87:38.140
Dokładnie tak. I tak, jestem świadom tego badania. Zdaję sobie sprawę, że były trudności z Fenbendazolem, wie Pan, z dostarczeniem tego leku do komórek raka jajnika lub do guzów jajnika. A jednak, gdy przyjrzymy się badaniom nad fenbendazolem w raku jajnika, istnieją dowody na to, że, jest on dość skuteczny w powstrzymywaniu proliferacji i tak dalej. Zatem opieram się na istniejących badaniach, aby zdecydować, czy użyć lub zasugerować mebendazol w porównaniu do fenbendazolu.
Dr Campbell: | 88:09.012
Interesujące. A jak bardzo jest Pan optymistycznie nastawiony do tego, że w miarę zdobywania większej wiedzy będziemy w stanie podawać, na przykład iwermektynę i fenbendazol razem, ciesząc się efektem synergii i mając możliwość obniżenia dawki.
Dr Makis: | 88:22.893
Wie Pan, myślę, że w pewnym sensie, powiedziałbym, że prawda wyszła na jaw w tym sensie, że ta informacja się rozchodzi. I to wychodzi na platformach takich jak X. Dociera to na platformy, jak Państwo wiedzą, dociera to poprzez substacki. Są również inni autorzy, jak Państwo wiedzą, piszący o stosowaniu iwermektyny, fenbendazolu lub ich kombinacji. A zatem, gdy informacje zostaną upublicznione i nie będzie już tej cenzury, ponieważ powiedziałbym, że onkolodzy w pewnym sensie są cenzurowani, gdyż onkolodzy, którzy historycznie stosowali niekonwencjonalne metody leczenia, byli celem ataków. Ich licencje zostały objęte działaniami. Ich reputacje zostały zaatakowane. Często muszą opuścić kraj. Wie Pan, mamy w Kanadzie lekarza, który stosował leki o zmienionym przeznaczeniu, dr. Pan Khan, który musiał uciekać z Kanady po latach zmagań z Kolegium Lekarzy i Chirurgów. Obecnie przebywa na Florydzie i prowadzi tam klinikę. Musiał opuścić kraj. A inni lekarze patrzą na to i mówią: cóż, po co miałbym ryzykować swoją karierę i dobro mojej rodziny, aby zajmować się przeprofilowanymi lekami, po prostu będę trzymał się wytycznych, które otrzymuję od Amerykańskiego Towarzystwa Onkologicznego lub Kanadyjskiego Towarzystwa Onkologicznego i wszystko będzie dobrze, prawda? Zatem kultura była bardzo nieprzychylna wobec leków o zmienionym zastosowaniu lub niekonwencjonalnych metod leczenia, ale to się zmienia. I sądzę, że to po prostu ogrom informacji, który teraz wychodzi na jaw. Sądzę… Sądzę, że to zmieni medycynę. I sądzę, że z nową administracją w Stanach Zjednoczonych, z RFK Jr. Potwierdzając to i zatrudniając osoby w oparciu o, ponownie, oparte na zasługach, oraz przywracając wolność nauce i medycynie, sądzę, że będziemy mieli zupełnie nową erę w medycynie. Gdzie, jak Państwo wiedzą, sądzę, że będziemy mieli badania nad przeprofilowanymi lekami i myślę, że staną się one częścią głównego nurtu. Sądzę, że stanie się to częścią medycyny głównego nurtu i leczenia nowotworów głównego nurtu.
Dr Campbell: | 90:35.558
Szkoda jedynie, że wiele osób umrze w cierpieniu, zanim do tego dojdziemy, co jest dość tragiczne. Jak bardzo istotne, Pańskim zdaniem, jest posiadanie odpowiedniego poziomu witaminy D podczas stosowania tych przeprofilowanych leków?
Dr Makis: | 90:50.058
Witamina D jest bardzo istotna. I stwierdziłem, że było to kluczowe dla COVID-19. Sądzę, że istniało wiele dowodów na to, że większość pacjentów, którzy bardzo źle radzili sobie z infekcją COVID-19, którzy mieli ciężkie infekcje, trafiała na oddział intensywnej terapii lub umierała, miała niedobór witaminy D. I sądzę, że zostało to potwierdzone przez wiele badań. Wydaje się, że tak jest również w przypadku nowotworów. Witamina D wydaje się być ochronna w przypadku nowotworów. Zatem, posiadanie wystarczająco wysokiego poziomu witaminy D wydaje się być ochronne w kontekście rozwoju pewnych typów nowotworów. Uważam również, że dla pacjenta onkologicznego ważne jest posiadanie wysokiego poziomu witaminy D. Zatem zawsze pytam moich pacjentów: czy miał sprawdzany poziom witaminy D? I zawsze mówią „nie”. I zawsze mówią, że mój onkolog nawet o tym nie wspomniał. Mój onkolog nie zlecił mi badania na poziom witaminy D.
Dr Campbell: | 91:47.045
Uważam to za zastanawiające. Po prostu nie potrafię wytłumaczyć, dlaczego nie miałby Pan/Pani wykonać testu na ważny immunomodulator?
Dr Makis: | 91:55.030
I to jest tak prosty test. To nie jest tak, że to wysoce specjalistyczne badanie. Lub kosztowne badanie, proste badanie. I sądzę, że to kluczowe. Zatem sugeruję, jak Państwo wiedzą, wysokie dawki suplementacji witaminą D, przynajmniej 10 000 jednostek dziennie.
Dr Campbell: | 92:12.280
Jeżeli ktoś jest w złej kondycji, to na pewno tak jest.
Dr Makis: | 92:14.108
Dokładnie. I aby ich poziomy zostały sprawdzone. I powiedziałem, proszę spojrzeć, jeśli Państwa onkolog nie jest skłonny tego zrobić, proszę poprosić lekarza rodzinnego o sprawdzenie poziomu witaminy D, co jest bardzo ważne dla układu odpornościowego.
Dr Campbell: | 92:25.459
Cóż, w Wielkiej Brytanii nie zadziałałoby to, ponieważ lekarzom rodzinnym powiedziano, aby tego nie robili. Aby zbadać poziom witaminy D, chyba że ktoś ma krzywicę, co także jest dość niewytłumaczalne. Jednakże takie rzeczy jak cynk, witamina C, dobre odżywianie są oczywiście niezbędne oprócz tych rzeczy. Mam jeszcze kilka trudnych pytań na koniec. Proszę się czuć zwolnionym obowiązku, jeśli nie chce pan na nie odpowiadać. Ale wspomniał Pan o CBD i nie ma powodu, dla którego miałby Pan się tym zajmować. Lecz udałem się na farmy grzybów na wyspie Wight, gdzie uprawiają różne grzyby, a jeden z nich nazywa się Turkey Tail (indyczy ogon).
Dr Makis: | 93:04.468
Ach, tak.
Dr Campbell: | 93:05.168
I wydaje się to mieć właściwości przeciwnowotworowe. Proszę pamiętać, że na przykład pies przyszedł z paskudnym, złośliwym guzem na wardze. Usunięcie miało kosztować 1500 funtów. Właściciel nie mógł sobie na to pozwolić. Zatem Aleks, na farmie grzybów na wyspie Wight, dał mu butelkę nalewki z grzyba Turkey Tail, i w ciągu miesiąca guz zniknął. Absolutnie niesamowite. I słyszałem również o jego zastosowaniu w przypadku raka jelita grubego i być może innych rodzajów. Zatem, to trzeba obserwować. I jeszcze jeden fascynujący, o którym nic nie wiem. Proszę coś, o z grzybami turkey tail.
Dr Makis: | 93:43.293
Ponieważ turkey tail jest czymś, co również bardzo rekomenduję w moich protokołach. I cieszę się, że Pan to poruszył, ponieważ również słyszałem te historie z relacji. U psów reagujących na wrośniak szponiasty. Ponownie, mnóstwo badań przedklinicznych nad wroślakiem. I to, co jest fascynujące w grzybie twardziak, to fakt, że jest on również immunomodulatorem. I to… Z tego, co rozumiem, stymuluje to układ odpornościowy do wytwarzania większej liczby komórek cytotoksycznych, komórek odpornościowych, które atakują i zwalczają raka. Czyli dokładnie czy komórki typu T, czy komórki NK, które następnie pomogą pacjentowi walczyć z rakiem. Zatem sugeruję, przyjmowanie tego jako suplementu, jeśli Państwo chorują na raka. Uważam, że cała dziedzina grzybów leczniczych jest również fascynująca – soplówka jeżowata, chaga (błyskoporek podkorowy).
Dr Campbell: | 94:47.592
Mógłbym opowiedzieć Państwu kilka historii. To nie jest temat tego nagrania, ale mógłbym opowiedzieć niesamowite historie o soplówce jeżowatej. Historie o neuroregeneracji, które są naprawdę ciekawe…
Dr Makis: | 94:57.764
Uważam, że to kolejny niesamowity obszar badań, któremu powinniśmy się przyglądać.
Dr Campbell: | 95:04.748
Zatem ten pan z farmy grzybów na wyspie Wight, Alex, prawda? On przygotowuje wrośniaka szorstkiego (rodzaj huby), ponieważ jest bardzo zdrewniały. Nie wolno tego żuć. Mógłby Pan to zmielić, oczywiście, ale on faktycznie robi z tego nalewkę. Zatem moczy to zasadniczo w wódce przez trzy miesiące. I, wie Pan, kończy się na około 30%. Nie potrzeba wiele. I uważa, że w formie nalewki uzyskuje się z tego więcej korzyści niż w postaci suszonej. Uważam zatem, że jest to obszar do przyszłych badań.
Dr Makis: | 95:37.602
Ale ma sens, że alkohol może wydobyć więcej z tego… Wewnątrzkomórkowy składnik grzyba turkey tail, wtedy absolutnie uzyskuje się więcej związków bioaktywnych. I sądzę, że w każdym z tych przypadków, znajduję, czy to grzyb turkey tail, czy też inne grzyby, mają tak bogatą różnorodność związków bioaktywnych, polifenoli i tak dalej. Terpentyny, które Pan zna z alkoholem, można z niektórych z nich wydobyć.
Dr Campbell: | 96:06.566
Naprawdę, bardzo dobrze, i czerpać z tego korzyści poprzez ekstrakcję. Naprawdę potrzebujemy więcej hodowców, powinni być jacyś hodowcy grzybów wszędzie na przedmieściach. Żeby mógł pan po prostu pójść i zdobyć świeżą soplówkę jeżowatą, pokroić ją i zjeść do herbaty. Ech, szkoda, że nie jest to bardziej powszechnie dostępne i druga kwestia, żeby zakończyć, naprawdę. Artemisia annua to kolejna rzecz, której zacząłem się przyglądać. to ma inną, bardziej popularną nazwę (bylica roczna). Obecnie nie mogę sobie przypomnieć. Ale znowu, wydaje się to mieć właściwości przeciwnowotworowe. Jeszcze nie wiadomo, lecz jest w tym coś fascynującego. Tanie, łatwo dostępne.
Dr Makis: | 96:34.902
Dokładnie tak. Zatem Artemisia annua jest kolejną z nich. To roślina, która faktycznie zdobyła Nagrodę Nobla, w 2015 roku. Tak jest, dokładnie. Jest on powszechnie stosowany jako środek przeciwmalaryczny i jest badany pod kątem raka. Obecnie powstaje wiele badań przedklinicznych nad bylicą i rakiem. Obecnie niektóre z bioaktywnych związków zawartych w roślinie Artemisia annua zostały wyekstrahowane i sprzedawane jako suplementy diety na własną rękę. Artemizyna jest jednym z nich, a Artesunat jest kolejnym. I tak mogą Państwo otrzymać całą roślinę lub suplementy z całej rośliny, gdzie występuje różnorodność związków bioaktywnych.
Dr Campbell: | 97:32.687
Ewentualnie mogą Państwo spożywać same liście.
Dr Makis: | 97:34.948
Tak, albo można z tego zrobić herbatę. I dlatego staram się to uwzględniać, lecz większość pacjentów o tym nie wie i wydaje im się to bardzo dziwne. A kiedy jest to coś, o czym nigdy Pan nie słyszał, zawsze trudno jest przekonać kogoś do spróbowania. Sądzę jednak, że to kolejny lek, który jest uśpiony. Nie jest to dobrze znane w Ameryce Północnej. Jest to znacznie bardziej znane poza Ameryką Północną. To moje doświadczenie.
Dr Campbell: | 98:06.688
Wydaje mi się, że Włochy są dość dobrze znane.
Dr Makis: | 98:09.212
Włochy, tak, w innych krajach na świecie. I znowu, duża sprawa, opowiem Państwu krótką historię, szybką historię o Artemisia. Kiedy nadeszła pandemia Covid, osoby w innych krajach zaczęły przyjmować artemisia annua w celu leczenia COVID-19. I tak jest. Proszę leczyć COVID. I tak WHO wystąpiło i powiedziało, żeby tego nie brać, ponieważ nie wiadomo, co się otrzymuje. A jeśli Pan/Pani przyjmuje roślinę, to nie… W każdym razie, była pewna rada…
Dr Campbell: | 98:41.595
To jest roślina, która otrzymała Nagrodę Nobla wraz z iwermektyną w 2015 roku. Ale poza tym, tak.
Dr Makis: | 98:47.931
Dokładnie. I tak to zaobserwowaliśmy. Widzieliśmy to już wcześniej, że tanie środki, których ludzie mogli używać do leczenia czy to witamina D, która była bardzo skuteczna, czy to artemisia annua, czy to hydroksychlorochina, iwermektyna, cynk, kwercetyna, te rzeczy, których ludzie z powodzeniem używali do leczenia COVID-19, były atakowane, były oczerniane przez różne organy. I to po prostu wielka szkoda, że się tak stało. Odnosimy się do nich jako do wczesnych terapii COVID-19. Gdyby Pan zaczął niektóre z nich bardzo wcześnie, nie miałby Pan…
Dr Campbell: | 99:28.032
Rozmawiałem z lekarzami w Afryce, Ruv. W jednym ze szpitali w Zimbabwe nie było tlenu. Brak tlenu. Zatem zastosowali oni iwermektynę jako wczesne leczenie, a nasycenie tlenem wzrosło w ciągu około 6 do 12 godzin, po prostu bez żadnej terapii tlenowej. Bardzo, bardzo trudno się z tym nie zgodzić.
Dr Makis: | 99:51.968
Tak jest, dokładnie. Zatem Artemisia była jedną z tych roślin, które były oczerniane, wie Pan, kiedy nadeszła pandemia COVID-19. Ale ma Pan/Pani całkowitą rację, kolejna niesamowita roślina do rozważenia w kontekście nowotworów.
Dr Campbell: | 100:07.853
Próbowałem w zeszłym roku coś wyhodować. Wzrosło do około wysokiego poziomu, a potem zmarło, tak. Ale zamierzam zamówić. Nasiona są absolutnie maleńkie.
Dr Makis: | 100:16.025
Och, wow.
Dr Campbell: | 100:17.150
Najmniejsze nasiona, jakie Pan kiedykolwiek widział. Spróbuję ponownie, gdy nadejdzie wiosna, i zobaczę, czy uda mi się uzyskać ładną, bujną artemizję. Zamierzamy również spróbować uprawiać to w Afryce, we wszystkich przydomowych ogródkach w Afryce, ponieważ, jak wiadomo, jeśli lokalna ludność na obszarach wiejskich czasami nie może uzyskać pomocy medycznej, a jeśli zachoruje na malarię, to sporządzanie herbaty z artemizji może dać im dodatkową godzinę lub dwie, których potrzebują, aby dotrzeć do kliniki i uzyskać odpowiednie leczenie. Zatem nie ma powodu, dla którego po prostu nie powinno to być wszędzie. I znowu, to tylko kwestia zachęcania do tego. Panie doktorze, Panie Makis, jestem po prostu oszołomiony tymi informacjami i tym, jak jasno zostały przekazane. Oczywiście, umieścimy wszelkie linki do stron, do kontaktu, poniżej tego nagrania wideo. Również linki do Substacka, Twittera i X oraz wszystkich tych platform. Ale chciałbym podziękować Panu za to, co Pan robi. Dziękuję za te informacje. I wiem, że wiązało się to z pewnymi osobistymi kosztami.
Dr Makis: | 101:20.569
Dziękuję za zaproszenie. Dziękuję bardzo. Bardzo lubię. Bardzo interesują mnie te tematy. Z przyjemnością omawiam w szczególności leki o zmienionym przeznaczeniu, ponieważ uważam, że daje to wielu osobom nadzieję. I to daje ludziom możliwości. Daje im to więcej narzędzi do wspierania ich zdrowia. I to nie musi być rak. Mogą to być choroby autoimmunologiczne. Mogą to być rozmaite stany zapalne, przewlekłe stany zapalne. Uważam, że leki o zmienionym przeznaczeniu stanowią tak fascynującą dziedzinę. Serdecznie dziękuję za tę rozmowę.
Dr Campbell: | 101:54.423
To kwestia bilansu ryzyka i korzyści, prawda? Jeżeli ryzyko jest niewielkie, a korzyść potencjalnie istnieje, to dlaczego nie? Z pewnością. Zróbmy to po prostu.
Dr Makis: | 102:03.708
I sądzę, że to jest przyszłość. Uważam, że to powinna być przyszłość medycyny. Sądzę, że musimy odejść od barier, które przemysł farmaceutyczny stawia przed nami, i co? Przemysł farmaceutyczny informuje lekarzy, że to jedyne opcje, jakie mogą zaoferować swoim pacjentom.
Dr Campbell: | 102:24.936
Mam nadzieję, że to przyszłość medycyny. Nie jestem w pełni przekonany, lecz walczymy o to, aby to była przyszłość medycyny.
Dr Makis: | 102:32.444
Również mam taką nadzieję.
Dr Campbell: | 102:33.070
Tak, wspaniale. Bardzo dziękuję. Doskonale. Bardzo dziękuję. Fascynujące. Dziękuję.

Warto walczyć!
Chciałem tę część jeszcze podzielić, ale uznałem, że rozmowa, choć momentami prowadzona bardzo fachowym językiem, jest jednak bardzo interesująca. Nie tylko dlatego, że omawiane są w niej konkretne leki, ale też przykłady możliwych wariantów ich dawkowania. Dr Makis zwrócił uwagę na różnice w stosowaniu konkretnych substancji, co może być ważne przy poszczególnych grupach nowotworów.
Panowie poświęcili też czas na kilka refleksji dotyczących kontaktu pacjentów ze swoimi onkologami. Dylemat, mówić, czy nie mówić o stosowaniu dodatkowych leków może być istotny. Oczywiście, zgadzam się, że brak zrozumienia i groźby przerwania terapii mogą być także, zwłaszcza w polskich warunkach czymś, czego doświadczą chorzy zachowując szczerość i otwartość. Patologia związana z dyktatem Big Pharmy i grozą, jaka wieje z kapturowych sądów izb lekarskich, zapewne skłoni wielu medyków do wybicia z głowy swoim pacjentom jakiejkolwiek alternatywy, czy choćby koniunkcji dotyczącej leków przeprofilowanych ze standardem leczenia. Wszak lepiej stracić kilku pacjentów, niż pracę, prawda? Ironizuję, ale wspominając czas plandemii trudno zaprzeczyć. Tam, niestety, znakomita większość medyków pokazała swą prawdziwą twarz… Oczywiście, były chlubne wyjątki.
Z drugiej strony, można sobie wyobrazić sytuację, w której niepoinformowany lekarz będzie przypisywał standardowej terapii skuteczność, jakiej ona sama w sobie nie posiada. Może więc zacząć zmieniać dawki leków, co ma prawo odbić się niekorzystnie na innych pacjentach. Dylemat „mówić, czy nie mówić”, jednak trzeba pozostawić chorym, przypominając, że to lekarz jest tutaj sługą, a nie pacjent, który ma prawo zrobić wszystko, żeby się leczyć skutecznie. To coraz częściej oznacza, zwłaszcza w przypadku agresywnych nowotworów, konieczność poszerzenia terapii.
I o tym poszerzeniu o suplementy takie, jak soplówka jeżowata, błyskoporek podkorowy, turkey tail, bylica, czy inne, coraz lepiej badane grzyby i preparaty roślinne, można było w rozmowie usłyszeć kilka ważnych zdań. Czytając raport zwróciłem uwagę, że niektórzy pacjenci dokładali te elementy do swoich terapii, których wyniki okazywały się bardzo obiecujące. Poniżej kilka obiecanych przykładów:
Czy nastąpi przełom w leczeniu raka?
Wszystkie przykłady zaczerpnięte z raportu Historie sukcesów w leczeniu raka fenbendazolem: Kompilacja 186 raportów przypadków (wydanie z czerwca 2025 r.) Stan na 27 czerwca 2025 r.
Link do oryginału: https://www.onedaymd.com/2024/02/fenbendazole-cancer-success-stories.html
Przypadek nr 18: 35-letnia Amerykanka z rakiem piersi w stadium 4 z przerzutami do węzłów chłonnych i kości
Dr William Makis udostępnił na X (Twitter) w kwietniu 2025 r. następującą wiadomość:
Świadectwo IVERMECTIN i MEBENDAZOL – 35-letnia Amerykanka z rakiem piersi w stadium 4 z przerzutami do węzłów chłonnych i kości odczuwa znaczną poprawę! 35-latka z rakiem w stadium 4 to trudna walka, ale walczymy z rakiem bez wahania! HISTORIA: U 35-letniej Amerykanki zdiagnozowano raka piersi w stadium 4 z przerzutami do węzłów chłonnych i wielu kości. Przyszła do mnie w połowie stycznia 2025 r. Rozpoczęliśmy:
- Iwermektyna 1,5 mg/kg/dzień
- Mebendazol 1000 mg/dzień
WYNIKI po 2,5 miesiącach: – Marker krwi nowotworowej CA15.3 spadł z 50,1 do 26,9 – SIGNATERA (krążące DNA nowotworowe) spadło z 5,1 do 0,07 (!!) – Skan PET wykazał zmniejszoną aktywność metaboliczną we wszystkich przerzutach kostnych i wszystkich przerzutach do węzłów chłonnych. Jedynym problemem, na jaki natrafiliśmy, był MRI, który wykazał pewne „większe” zmiany kostne, które prawie na pewno były obszarami gojenia się kości w dotychczas niewidocznych obszarach raka. Jest to jedna z głównych zalet PET/CT w porównaniu z MRI lub CT – jest w stanie zidentyfikować „wygojone przerzuty kostne”, które wyglądają na „większe” z powodu stwardnienia (gojenia się kości), ale mają niższą lub żadną aktywność metaboliczną z powodu zabijania komórek nowotworowych.
W tym przypadku widzimy niesamowitą odpowiedź po zaledwie 2,5 miesiącach stosowania Iwermektyny i Mebendazolu! Onkolodzy nigdy nie widzieli takich rezultatów. Czasami nawet to przyznają.
Przeczytaj więcej: Fenbendazol, Iwermektyna i Mebendazol w leczeniu raka piersi – historie sukcesów – 21 raportów przypadków
Przypadek 14: Rak piersi z przerzutami w stadium 4 (pozytywny wynik testu na estrogen i progesteron, ujemny wynik testu na her2)
Raleigh Williams zaktualizował(a) X (Twitter) w marcu 2025 r.:
„Skan po prawej jest z listopada i pokazał raka piersi w stadium IV w kręgosłupie mojej żony. Skan po lewej jest z wczoraj i pokazuje „Brak dowodów choroby”. Przestrzeganie każdego protokołu onkologa doprowadziło moją żonę do wyczerpania i myśli samobójczych (a rak i tak powrócił), więc zaczęliśmy robić własne badania i znaleźliśmy protokół, który wydawał nam się dobry i jak dotąd działa. Lekarz interpretujący skan PET był zszokowany, że rak się zmniejszył, biorąc pod uwagę fakt, że obecnie nie stosuje żadnego konwencjonalnego protokołu chemioterapii”.

Tutaj kupujemy Iwermektynę (tak, jest dla koni, mamy kilku znajomych, którzy kupują ją w aptece, czego jeszcze nie zrobiliśmy). A tutaj Fenbendazol . Mieliśmy wiele pytań o dawkowanie i częstotliwość. Dr Makis zalecił 1 mg/kg/dzień Iwermektyny i 444 mg/dzień Fenbendazolu na swoim koncie X i postępowaliśmy zgodnie z tym protokołem.
Przeczytaj więcej o ich obecnym protokole TUTAJ .
Przypadek 11: 75-letnia pacjentka miała raka piersi 10 lat temu i 5 nowych guzów piersi
Dr William Makis udostępnił na X (Twitter) w marcu 2025 r. następującą wiadomość:
Świadectwo IVERMECTIN i MEBENDAZOL – 75-letnia pacjentka z rakiem piersi 10 lat temu, ma 5 nowych guzów piersi. Prawie całkowicie znikają po 4 miesiącach stosowania protokołu! Niektóre z wyników, które otrzymuję, są absolutnie oszałamiające. Ten jest „konieczny do zobaczenia”. HISTORIA: 75-letnia pacjentka miała raka piersi 10 lat temu, niedawno rozwinęły się u niej liczne guzy piersi i węzły chłonne szyi o wielkości do 3,6 cm. „Nie chcę być leczona przez tradycyjny system medyczny, po przebytym raku piersi i wyciągając wnioski z pandemii COVID”. W porządku. Rozpoczęliśmy protokół w październiku 2024 r.:
- Iwermektyna 1 mg/kg/dzień
- Mebendazol 1000 mg/dzień
WYNIKI po 4 miesiącach stosowania Makis Ivermectin Cancer Clinic Protocol: Pacjentka: „Porównanie jest niemal niewiarygodne!” 1,6 cm zmiana w prawej piersi – zniknęła 1,2 cm zmiana w prawej piersi – teraz 0,9 cm 3,6 x 2,9 cm zmiana w lewej piersi, możliwy węzeł chłonny wewnątrzpiersiowy – zniknęła 1,7 cm zmiana w lewej piersi – zniknęła 2,9 x 2,3 cm zmiana w lewej piersi – zniknęła Pacjentka: „oprócz tych ulepszeń piersi, zniknęło pięć dużych guzów na mojej szyi!” Bez biopsji. Bez operacji. Bez chemioterapii. Bez radioterapii. Bez innego wyjaśnienia. Te masy w piersiach nie były też takie małe!
Kiedy publikuję te świadectwa, a pacjentka również przyjmowała chemioterapię, wiele osób lubi twierdzić, że chemioterapia wykonała całą pracę (a iwermektyna nie działa). W tym przypadku nie było żadnej chemioterapii. Bez radioterapii. Bez żadnego innego leczenia.
Powiązane: Iwermektyna i mebendazol (formuła złożona) firmy The Wellness Company.
W przypadku świadectw 1, 2 i 3 sprawdź : Fenbendazol, Iwermektyna i Mebendazol w leczeniu raka piersi – historie sukcesów – 18 raportów przypadków
Świadectwo wideo dotyczące powrotu do zdrowia po raku piersi (potrójnie ujemny rak piersi) dzięki protokołowi leczenia fenbendazolem
Przypadek nr 7 – 2025: 66-letni mężczyzna z Ontario z glejakiem wielopostaciowym (niemetylowanym)
Dr William Makis udostępnił na X/Twitterze (czerwiec 2025 r.):
IWERMEKTYNA i MEBENDAZOL* Świadectwo – 66-letni mężczyzna z Ontario z glejakiem wielopostaciowym (niemetylowanym) zgłasza się po 5 miesiącach – brak nawrotu Historia sukcesu w leczeniu glejaka! 66-letni mężczyzna z Ontario z glejakiem wielopostaciowym (niemetylowanym) Przez 5 miesięcy pacjent przyjmował:
- Iwermektyna 168 mg/dzień
- Mebendazol 1500 mg/dzień
- Melatonina 500 mg/dzień
WYNIK: Brak nawrotu w obrazowaniu kontrolnym! Glejak wielopostaciowy (GBM) jest chorobą śmiertelną. Przynajmniej częściowo nawrót GBM jest spowodowany przez komórki macierzyste raka (CSC), które są oporne na chemioterapię. Iwermektyna atakuje i zabija komórki macierzyste raka! Pytanie brzmi, czy możemy całkowicie zapobiec nawrotowi glejaka wielopostaciowego (niemetylowanego) w dłuższej perspektywie. Wierzę, że możemy. Ale musimy to udowodnić w długoterminowych badaniach. To jest następne.
*Uwaga: Chociaż fenbendazol i mebendazol są bardzo podobne pod względem skuteczności w wyższych dawkach, mebendazol ma lepsze zabijanie komórek raka mózgu przy niższych stratach w porównaniu do fenbendazolu. Więc w przypadku glejaka wielopostaciowego, weź mebendazol, jeśli możesz go zdobyć. W przeciwnym razie nie popełnisz błędu biorąc fenbendazol. Nadal jest prawie tak samo dobry. ( źródło )
Przypadek 2: 41-letni Kanadyjczyk z rakiem mózgu oligodendroglioma III stopnia
Dr William Makis udostępnił na X/Twitterze (luty 2025):
Świadectwo IWERMEKTYNY i FENBENDAZOLU – 41-letni Kanadyjczyk z rakiem mózgu oligodendroglioma III stopnia rezygnuje z chemioterapii i radioterapii i czuje się bardzo dobrze!
HISTORIA:
41-letni mężczyzna z Ontario miał agresywnego oligodendrogliomę stopnia 3, który został w większości wycięty na początku czerwca 2024 r. Po operacji zrezygnował z chemioterapii i radioterapii. Badanie MRI z września 2024 r. wykazało „resztkowy składnik guza miąższowego” 4,5 x 4,1 x 3,6 cm.
Rozpoczęliśmy agresywny protokół kliniki onkologicznej Makis Iwermektyna:
- Iwermektyna 1 mg/kg/dzień zwiększając do 2 mg/kg/dzień
- Fenbendazol 888 mg/dzień
Miał kontrolne badanie MRI 3 miesiące później: WYNIKI: Radiolog nie mógł znaleźć resztkowego guza! Od pacjenta:
„Dziękuję bardzo. Nie wiem, jak inaczej to ująć. To nie jest wielka sprawa… to JEST sprawa. Lek na „terminalnego” raka mózgu. Implikacje są oszałamiające i smutne, że tak mało osób wie o tych opcjach”.
„Proszę kontynuować dobrą walkę!”
Przypadek 1: Mężczyzna z glejakiem wielopostaciowym
Opis przypadku autorstwa Michelle Wright ( X/Twitter ):
Odczyt wyników został opublikowany!! Jest wiele rzeczy, których NIE rozumiem, ale rozumiem wystarczająco dużo, aby zobaczyć, że NASTAŁA POPRAWA!! Doceniam wszystkie modlitwy i życzenia! Dla wszystkich, którzy nie są na bieżąco – u mojego taty zdiagnozowano glejaka wielopostaciowego w kwietniu tego roku. Ukończył jedną pełną serię chemioterapii i radioterapii, a na początku sierpnia nie czuł się dobrze. Nie będę wdawał się w szczegóły. Jednak przeprowadziłem wiele badań i jedną z NIESAMOWITYCH stron, które tutaj znalazłem, była @JohnDParody. Wybrałem protokół, który uznałem za najlepszy i zacząłem podawać tacie iwermektynę i fenbendazol. Kontynuował chemioterapię, ale jestem w 100% przekonany, że to właśnie jej stosowanie w połączeniu z iwermektyną i fenbendem doprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj. Byłem tam i obserwowałem, jak codziennie się poprawia. Nie mam zdjęć samych skanów, ponieważ nie są zamieszczone na portalu. Ale jeśli ktoś chciałby porównać je z którymś ze swoich poprzednich odczytów, mogę je również zdobyć. Idę świętować z moim tatą.


Chociaż fenbendazol i mebendazol są bardzo podobne pod względem skuteczności w wyższych dawkach, mebendazol ma lepsze zabijanie komórek raka mózgu przy niższych stratach w porównaniu do fenbendazolu. Więc w przypadku glejaka wielopostaciowego, weź mebendazol, jeśli możesz go zdobyć. W przeciwnym razie nie możesz się pomylić z fenbendazolem. Nadal jest prawie tak samo dobry. ( źródło )
Albendazol zaleca się również w leczeniu nowotworów mózgu i przerzutów nowotworowych do mózgu, ponieważ może on przenikać przez barierę krew-mózg. ( źródło )
Powiązane: Historia osoby, która przeżyła glejaka | Dr Justus Hope
10. Historie sukcesów w leczeniu raka głowy i szyi (10 przypadków)
Przypadek 10 – 2025: 67-letnia kobieta z Zimbabwe z rakiem płaskonabłonkowym gardła i krtani w stadium 4
Dr William Makis w maju 2025 r. udostępnił na X/Twitterze następującą wiadomość :
Świadectwo IVERMECTIN i MEBENDAZOLE – 67-letnia kobieta z Zimbabwe z rakiem płaskonabłonkowym H&N w gardle w stadium 4 ma doskonałą odpowiedź po niecałych 3 miesiącach! Mam pacjentów z Australii do Zimbabwe. Zamierzam zagłębić się w tę historię sukcesu.
HISTORIA: 67-letnia kobieta z Zimbabwe otrzymała diagnozę raka płaskonabłonkowego H&N tylnej części języka w sierpniu 2022 r . Przeszła chemioterapię/radioterapię. Od maja 2023 r. do listopada 2023 r. uznano ją za wolną od raka, a następnie stwierdzono u niej przerzuty do wątroby i uznano ją za osobę w stadium 4. Od grudnia 2023 r. do listopada 2024 r. przyjmowała Keytrudę z dobrą odpowiedzią. W listopadzie 2024 r. Keytruda nie zadziałała i rozwinęły się u niej nowe przerzuty do wątroby i kości. Skontaktowano się ze mną pod koniec stycznia 2025 r. W lutym 2025 r. rozpoczęliśmy: Iwermektyna 1 mg/kg/dzień Mebendazol 1000 mg/dzień WYNIKI badania PET/CT po niecałych 3 miesiącach: Wątroba: „Wcześniej widoczne przerzuty zmniejszyły się pod względem wielkości, ilości i zachłanności” Węzły chłonne miednicy: Lewy przyaortalny 2,1 x 1,3 cm SUV 7,6 do 1,6 x 1,1 cm SUV 2,1 (46% zmniejszenie objętości) Prawy wspólny biodrowy: 1,2 x 1,1 cm do 0,6 x 0,4 mm (93% zmniejszenie objętości) Zmiany kostne: Rękojeść kręgu SUV 11,5 do 1,7 Trzon kręgu L2 SUV 3,5 do 2,6 Lewa kość krzyżowa SUV 5,6 do 2,0 Ten sukces był kombinacją: Keytruda + Karboplatyna + Paklitaksel + Xgeva + Iwermektyna + Mebendazol.
Podsumowanie:
Grudzień 2023 r. – Listopad 2024 r.: U pacjentki przyjmującej najnowocześniejsze leki przeciwnowotworowe rozwinęły się przerzuty do wątroby i kości.
Luty 2025 r. – Maj 2025 r.: U pacjentki dodano Iwermektynę i Mebendazol do nowej chemioterapii/immunoterapii, a wszystkie przerzuty kurczą się i zmniejszają aktywność metaboliczną. Przerzuty do wątroby, kości i węzłów chłonnych.
LEKCJA: Pacjenci często przychodzą do mnie, gdy są w stadium 4 i postępują przy najlepszych lekach przeciwnowotworowych, jakie ma do zaoferowania współczesna onkologia. Proszono mnie o naprawienie błędów współczesnej onkologii. Wyobraź sobie, że ta pacjentka przyjmowała Iwermektynę i Mebendazol przy wstępnej diagnozie. Mogła nigdy nie osiągnąć stadium 4, a Big Pharma straciłaby 100 000 USD zysku. Tak to działa. Powiedzmy, że mogę cofnąć się w czasie i powtórzyć historię.
Moje resume: U pacjentki zdiagnozowano raka języka w sierpniu 2022 r., podano jej chemioterapię/radioterapię/iwermektynę/mebendazol, w maju 2023 r. ogłoszono, że jest wolna od raka i pozostaje wolna od raka. Ale gdzie jest w tym zysk?
Rzeczywistość współczesnej onkologii: U pacjentki zdiagnozowano raka języka w sierpniu 2022 r., podano jej chemioterapię/radioterapię, lekarze wyśmiewają iwermektynę i mebendazol, w maju 2023 r. ogłoszono, że jest wolna od raka, w listopadzie 2023 r. osiągnęła stadium 4 z przerzutami do wątroby i ostatecznie rozprzestrzeniły się na kości, a ona spędziła 1,5 roku walcząc pod górę z rakiem w stadium 4, podczas gdy wielkie firmy farmaceutyczne zgarniają 100 000 dolarów zysku na chemioterapii i immunoterapii. To JEST Nowoczesna Onkologia. Nikt nie wie, jak źle jest, dopóki tego nie doświadczy. Teraz wyobraź sobie, jak niskie IQ musi mieć ktoś, żeby mnie zaatakować za próbę pomocy tym pacjentom. Nowoczesna Onkologia nie tylko nie rozwiązuje problemu przy wstępnej diagnozie, ale u zdecydowanej większości pacjentów rak powraca w ciągu 1-2 lat. To właśnie na tym Nowoczesna Onkologia naprawdę zarabia, gdy pacjent jest w czwartym stadium i w niekończącej się bieżni chemioterapii i immunoterapii, która pozwala Big Pharmie zarabiać 100 000 dolarów, dopóki pacjent nie umrze. To bałagan, który mam posprzątać. Dlatego jestem tak pewny swojego podejścia do leków przeznaczonych do ponownego wykorzystania: iwermektyny, fenbendazolu, mebendazolu. Ponieważ wiem, jak słaba jest Nowoczesna Onkologia. Jak zupełnie żałosne są ich wskaźniki sukcesu. Robię to, o czym oni nawet nie mogą marzyć.
Od pacjentki: „ Ciekawostką jest, że jej onkolog był zachwycony wynikami jej ostatnich badań i opowiedziałem jej o tobie i o tym, że stosuje u ciebie protokół leczenia repurposed medicine”. „ Jej onkolog był zachwycony”.
To kilka przykładów cytatów z raportu. Ten ostatni zawiera celny komentarz doktora Makisa i gorzką prawdę o tym, co współczesna medycyna uznaje za sukces… Po prostu dramat. Podsumowaniem mogą być dwa zdania:
Teraz wyobraź sobie, jak niskie IQ musi mieć ktoś, żeby mnie zaatakować za próbę pomocy tym pacjentom. Nowoczesna Onkologia nie tylko nie rozwiązuje problemu przy wstępnej diagnozie, ale u zdecydowanej większości pacjentów rak powraca w ciągu 1-2 lat.
Prawdopodobnie nieco przeceniłem swoje możliwości korekty, ponieważ nie zdążyłem do końca poprawić raportu, który obiecałem wrzucić. Wiem jednak, że dla kogoś może być to bardzo ważne, dlatego podaję link do ściągnięcia polskiej wersji w takim stanie, w jakim udało mi się dokonać korekt. Po zakończeniu po prostu wymienię plik, ale myślę, że nawet teraz da on obraz skuteczności dodatkowej terapii przeprofilowanymi lekami. Przepraszam, jeśli kogoś zawiodłem. Wiem też, że to najdłuższy artykuł w historii tego bloga, ale już nie będę go skracał. Mam nadzieję, że się jednak komuś przyda.
Na koniec, jak zwykle, dziękuję, że czytasz moje teksty i proszę o wsparcie tej pracy, o ile oczywiście uznasz, że ona ma sens. Na przykład możesz postawić mi kawę. Jak obiecałem kilka miesięcy temu, pojawi się niedługo, możliwość wcześniejszej częściowej finalizacji mojego, a w zasadzie naszego, projektu „Ostatni oddech”, ale wciąż jeszcze środki są niewystarczające. Przypominam też, że książka „SPLOT”, której jedną z okładek widzisz poniżej, jest dostępna również w formie e-booka, na stronie Rideró, gdzie można także przeczytać kilka opowiadań i nabyć wersję drukowaną.

Jeśli jakiś tekst z powyższego zbioru przypadnie Ci do gustu i zdecydujesz się napisać krótką recenzję na stronie, pod zakupioną pozycją, wymyślę jeszcze jakiś dodatkowy gratis. Nieustająco dziękuję osobom, które zdecydowały się wspierać blog cyklicznie. To wiele dla mnie znaczy.
Aby wybrać formę stałego zlecenia, albo wpłaty jednorazowej podaję niżej numer konta oraz link:
44 1140 2017 0000 4502 0148 3714 czy za pośrednictwem Revoluta. Pozostałe opcje znajdują się w stopce.
Polecam też felietony: Nawet nie potrafili dosypać! Przestępca w fotelu? Wariant rumuński? Skandaliczne kłamstwo, Cierpliwość Brauna, Czas otrzeźwienia, Cenzura ignorantów, Sejmowa dintojra, Wszyscy będą siedzieć! Braun do Watykanu, Oklaski dla Brauna, Wielbłąd Kaczyńskiego, Przedwyborcza histeria pacynek, Podżeganie do pokoju, Elektryczne szaleństwo, Kaganiec oświaty, Antidotum na wirusy, Tydzień z hukiem, Ruskoonucyzm patriotyczny, Raszyńska masakra i czerwony diabeł, Obłędna miłość, Igrzyska śmierci w cieniu Pekinu, Klątwa Kurskiego i australijski skandal, Pudrowanie trupa i gry szpitalne, Strzały na granicy! Grobbing 2.0 i Halloween, Zjedz szczepionkę, Gladiator i dziewczyny, Turniej US Open Closed, Wymyk do podporu, Szczepionkowa propaganda nie działa! Szczepionkowe wakacje z QR kodem, Szczepionkowa schizofrenia, Największy przekręt i co dalej? Zabijamy ludzi, Złoty strzał dla seniora, To już nie teorie spiskowe! Uratowani przez Covid?
i artykuły: Coraz więcej dowodów, Tego nie wolno przeoczyć! Dzieciofobia w natarciu, Chętniej dadzą Owsiakowi, To było słabe! Debatanci w uśmiechniętej stacji, Wyłączą wszystko! Bezkarność morderców, Czas zadumy, Istnieją skuteczne terapie, Co z tym rakiem? A nasi mordercy milczą, Czy Kennedy obroni nasze dzieci? Czy to lek na wszystko? Dokładne wytyczne mordowania ludzi, Dowody ludobójstwa złożone w sądzie, Cenzura pozostanie bezkarna? Mitologia polio trwa, Uważajcie w Sylwestra! Mają nas za idiotów, PAN w służbie WHO, Hodowla mózgów i inne teorie, Tylko bez teorii spiskowych! Krzywdzenie dzieci, Byli w tym skuteczni, Terapia Daremna w natarciu, Ile lat więzienia? Sztuczny Inteligent, Zainfekowany mózg, I tylko dzieci żal, Zbrodnie medyczne trwają od lat! Szczepionki gorsze od choroby, Sanitarna bandyterka powraca, Strzelanie w stopę, Bezwarunkowy dochód podstawowy coraz bliżej! Oszuści, mordercy i EVC, Zapnijcie pasy! Etyka znika, Polimeryzacja ludzkości, Broń biologiczna w Polsce? Gumowe skrzepy we krwi, System zaczął przeciekać, Grypa szaleje? Powyborcza czkawka, Woda z mózgu, Prawdziwy MATRIX, To już jest koniec! Turborak i ratunek po szprycy, DNA zmienione szczepionkami, Nowotworów o 14000 procent więcej, Dzieci umierają coraz szybciej, Nikt nie umknie! Pałowanie z uśmiechem, Postępactwo naciska, Twój awatar przetrwa, Czas przebudzenia, Każdy ma wybór, W cieniu wojny, Chcą naszego dobra, Bandyckie metody, Świecenie oczami, Biorą się za niemowlaki, Rok kłamstw, Więzienie za prawdę o eliksirze, Covidowe srebrniki i WHO, Grillowanie lekarzy, Ponad 38 mln ofiar szczepień, Wielu rannych i będzie gorzej, Bandyci i mordercy się nie zatrzymują, Kontrakt z Pfizerem ujawniony! Pętla się zaciska, Kolejna pandemia lada moment, Czy Twoja komórka okaże się zabójcą? Już nic nie będzie tak samo, Potworna Sztuczna Inteligencja, Będą zabijać, czy tylko straszą? Właśnie to chcą ukryć! Gwałty i tortury, Pedofile z WHO, Tragedia kanadyjskich dzieci, Sztuczne mięso w Polsce?! O ponad 6300 procent więcej zgonów dzieci, WHO poza prawem, Kanibalizm u bram, Bawią się nami znakomicie, Zamordyści odbiorą nam mienie, Sportowcy marionetkami globalistów? Szczepionkowy dogmat i cenzura, Oddali życie za pracę, Smacznego mRNA, Grafen detoksykacja, Sztuczna inteligencja głupia, jak but? Kłamstwo musi runąć! Trzymanie za mordę, System się przewraca, Ryzyko śmierci większe o 276 procent, Piętnastominutowe więzienia, Czipowanie ludzi już wkrótce! Zjedz świerszcza, Szczepionkowe skandale, Odporność zabijana na raty, Grafen zamiast wirusa? Twoja praca zniknie, 500 szczepionek w ciągu 8 lat!, Czy to na pewno wirus? Kredyt społeczny wchodzi tylnymi drzwiami, Jak walczyć z WHO? Zabijanie odporności potwierdzone, A co na to Kościół? Udarów więcej o ponad 100 tysięcy procent! Pfizer obnażony, Krew zaszczepionych niebezpieczna? 14.650 rodzajów powikłań! Zaszczepione dzieci umierają 137 razy częściej, Koniec teorii spiskowych? Umiera o 691 procent więcej dzieci, O 10.660 procent więcej nowotworów, Jak kłamcy bronią morderczych szczepionek, Psychopaci wytworzyli HIV-1, Cała prawda o COVID-19, Co wzięli zamiast szczepionki? WHO w mętnej wodzie, Teoria spiskowa do korekty, Sprawdź szkodliwość swojej szczepionki, Niemal o 300% więcej diagnoz nowotworów, Szczepionki czy trutka na szczury? Co pływa we krwi zaszczepionych, Masowe zgony sportowców, Eliksir śmierci, Ofiary covidowych szczepień przemówiły, Norymberga 2.0 coraz bliżej, Działa tylko trzecia dawka! Magnetyczne szczepionki i depopulacja, Maseczki groźne dla życia, Śmierci, których nie było






